onsdag 31 augusti 2016

The peak










Sov som en stock inatt! Jag vaknade utvilade strax före 8 och gick till löpbanan och sprang några varv före frukost. Sedan mötte jag upp Carla och gick till gymmet här på skolan. Det är faktiskt en riktig lyx att ha så många olika sportbanor, gym, pool, sportklubbar etc. Visst kankse gymmet inte är det största men det räcker för mig. Det är så många här som klagar på att gymmet har för lite, poolens öppettider är dåliga och hej o hå, men jg tycker nog att det mesta är bra... Jag får träna för 4 kr per gång på gymmet, och resten av alla saker är ju för tusan gratis! Vi kan spela tennis, pingis, badminton, simma längder, löpträna, spela basket med mera. Dessutom finns det hur mycket klubbar att gå med i som helst, och till dessa hyr skolan in professionella utövare under ca 2 månader och sedan kör man på. Det kostar 60 HKD, men då behöver man inte betala för gymmet längre. Jag har min första karate-träning nu på fredag förresten, så kul!

Efter lunch mötte jag upp människorna på bilden ovan och så åkte vi till The Peak som ligger på HK Island. Det var riktigt kul idag, så avslappnat, flummigt och bara roligt helt enkelt. Dessutom har vi inte gått vilse en enda gång, vilket är starkt jobbat i denna stad! Bilderna ovan är på The Peak förstås, men också random snapshoots från HK Island. Efter the Peak gick vi runt områdena runt Lang Kwai Fong, typ soho, och kollade in några fleemarkets.. Där köpte jag en poster på Bruce Lee att ha här på rummet, badass huh?

Imorgon börjar skolan.. Torsdagar kommer att vara min tuffaste dag då jag går från 10.30-19.00 med lunch en timme som enda rast. 4 av 6 ämnen kommer jag hinna gå igenom lite av imorgon. Jag börjar med "Legal aspects of business", sedan "business ethics", "Global business environment" och sista "Managin personal finance". Idag fick jag slutligt godkännande från min studievägledare angående mina kursval, yaaay.

Nu ska jag lägga mig en min stenhårda, men konstigt nog vansinnigt tillfredsställande, säng och överanalysera morgondagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar