onsdag 17 augusti 2016

First comes first





Here we go then.. Nu är vi äntligen framme i Tyfonernas stad, det är varmt och klibbigt med så så vackert med all grönska som kommer av regnet. På bilderna ovan är det min skola, bokstavligt talat är det hjärtat av campus.

Efter flygresan var vi så trötta på att vänta att vi istället för pickup- kl 12 från skolan, tog saken i egna händer och hittade till Lingnan själva. Vi har hunnit installera oss i rummen och även hittat en massa andra utbytesstudenter, från USA, Kanada, Tyskland, Turkiet och Dannmark. Det är tre av dem som vi äter middag med på bilden ovan. Maten va ok, Udon nudlar med biff.. inget jag planerar att leva på här. Den bästa maten lär i nog hitta i Kowloon och central i helgen.

Ikväll ska vi fixa sim-kort och försöka hitta en buss till staden och nån rolig pub. Jag hade tänkt fixa håret, men med denna luftfuktighet har jag liksom odsen emot mig. Tror inte jag pratat med en enda tjej hittills som inte beklagat sig över detta faktum, har håret ser ut som ett svinto och liksom lever sitt eget liv här.

För övrigt har jag nog aldrig uppskattat fläkten som uppfinning tidigare.. thank ya jesus för den nu dock!

2 kommentarer:

  1. Va kul me bloggen! Sörj inte över luftfuktigheten Agnes. Även svinto borstar kan va riktigt söta. Ser fram mot mer läsning o bilder. Kram/P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja.. jag tröstar mig med att det är likadant för alla... ja utom för kineserna då :)

      Radera