fredag 26 augusti 2016

See you in September

Det var idag den kom, hemlängtan. Jag har varit så ockuperad av nya intryck, av att vara social och av att finna min plats här bland vänner och på mitt boende. Jag har inte hunnit känna efter inuti, men idag gör jag det. Jag saknar min älskling. Jag saknar tillgängligheten till det som är mitt liv hemma i Linköping. Samtidigt är det så fantastiskt att vara här. Jag har ingen längtan att åka härifrån men jag längtar efter de människor som jag brukar ha omkring mig.

Idag är en lugn dag och jag vill bara vara själv och fixa med allt sånt jag inte har hunnit med än, mail och csn med mera. Ikväll ska jag möta upp gänget för att köpa billig streetfood att äta på Universitetsområdet och bara chilla. Vi behöver alla en tidigt nattning. Imorgon ska några av oss på skolutflykt till Tai O där vi bland annat ska titta på delfiner och få lära oss Kung Fu. En ny dag av intryck från nya platser och nya erfarenheter... En ny dag då hjärtat inte kommer att hinna ikapp med allt som hjärnan tar in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar