fredag 19 augusti 2016

Orienteringsdag, hike och Lan Kwai Fong








Upp klockan nio för "Orientation day", namnskyltar och uppdelning i tre olika grupper för tre olika ktiviteter. Först var det föreläsning i två timmar, poliser och folk från skolan som pratade om regler och säkerhet osv. Efter detta var det välkomstlunch, till vilken vi hade delats in i grupper tidigare. All gruppinfo fanns på namnskyltarna så det var lätt att hitta vilka man skulle gå med till de olika aktiviteterna. Lunchen var jätte kul, alla människor är så glada och exalterade nu så här i början.. inklusive jag själv. Efter lunchen gick vi till "survival class in kantonese", vilket var as kul! Jag har nu lärt mig de allra viktigaste fraserna... tex hur man kallar någon snygg, hur man beställer öl eller vin och hur man ber om hjälp hem (anar jag ett tema här..)

Efter detta var vi några som smög iväg från rundturen för att gå upp i bergen istället. Det var så himla fint, och inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle bli. Det ÄR varm här, men inte så varmt ändå. Jag som är kall av mig trivs rätt bra.

Jag sitter nu i mitt rum och har duschat och sminkat mig, framför mig ligger min frukthög och datorn. Jag försöker hålla det skapligt i rummet med tanke på att en till person snart ska bo på denna trånga yta med mig. Well.. det blir ok! Ikväll ska vi som hikade + amerikanarna på skolan, till HK Island, till en partygata som kallas "Lan Kwai Fong". Vet inte vad jag har att vänta men det blir kul, jag är pepp på allt och känner väl lite att jag tagit min tidigare "got no chill" till en helt ny nivå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar