torsdag 1 september 2016

The Butchers Club Burgers





Idag började skolan. Jag hade fyra lektioner, med paus för lunch emellan. Här är lektionerna 1,5 timme långa, vilket är en stor omställning för mig som alltid har 45 minuter föreläsning, 15 min rast och sedan 45 minuter igen. Den första kursen verkar rolig, det är min enda kurs som fokuserar på juridik. Läraren var all over the place, skämtade mycket och slängde in lite Kinesiska ord här och där. Lektion nummer två var Business ethics, i vilken läraren var så mycket bättre på engelska. Hon uppmuntrade till diskussion redan dag ett så det kändes riktigt lovande. Efter detta kom en dipp med universums segaste kurs, så den ska jag försöka byta. Dagen räddades sedan av sista kursen, managing personal finance, där läraren var skön och jag var den enda utbytesstudenten. Det låter kanske märkligt att jag blev så glad av att vara "själv" där, men då tvingas jag ju till mer interaktion med dem som är locals.

Efter allt detta var vi ett gäng som tyckte att vi hade förtjänat en burgarekväll. Vi begav oss till The Butcher Club Burger, som ska vara en av HKs bästa hamburgeställen. Ingen blev besviken.. Vi käkade burgarna tillsammans med deras speciella pommes: Duck-fat fried fries. Detta tillbehör var förvånansvärt svingott, eller ankgott.... (ber om ursäkt... det är tidigt på morgonen här)

Idag har jag en lektion, men jag kom inte med på kursen som registrerad så om en stund måste jag gå och göra en ansöka om specialbehandling. Kursvalsystemet här är så dåligt. Eleverna tvingas välja kurser utefter vad som går att klämma in i schemat, då vi gör detta själva, och inte vad de verkligen vill läsa. Om jag hitter en brevlåda för förslag, ska jag lägga en lapp där...

1 kommentar:

  1. Hej Agnes!

    Roligt att följa dig på bloggen! Så mycket du får uppleva!

    Kram,
    Elisabet

    SvaraRadera