söndag 21 augusti 2016

Det börjar kännas bekant..



Söndag morgon började med en powerwalk upp i bergen, vi hittade en "trail" som ledde upp längs med bergsryggen och ner på andra sidan. Längs med vägen upptäckte vi buddistiska tempel, gamla män som utövade chigong (hur det nu stavas...) och vackra utkiksplatser. Efter 15 min promenad kom ett hellregn över oss, riktigt skönt i värmen faktiskt! Det är så vackert här att vi bara häpnar.

Idag är det måndag morgon och vi ska ge oss ut på hike igen. På andra sidan berget hittade vi en liten juice-bar som pressade juicer som såldes tillsammans med nutell och banan-toast så vi ska gå dit och äta frukost idag. Men jag har haft svårt att sova.. första natten här med riktigt lite sömn. Det känns som att det är för att jag skypade med mamma, pappa och Cuong igår. Sängen här känns plötsligt inte like skön, värmen känns klibbigare.. Jag tror att alla här känner sig lite ensamma när de är själva, det är nog delvis av den anledningen folk är så vansinnigt sociala nu i början. Ingen vill riskera att ensamtiden de eventuellt skulle ta sig här blir permanent. Men samtidigt, allt är nytt och det känns som att jag och Hong Kong genomgår någon slags smekmånads-fas.

Dagen igår spenderade vi på ett shoppingccenter eftersom att vädret plötsligt blev riktigt dåligt med spöregn och åska..  Jag shoppade alldeles för mycket men för inga pengar alls. Dessutom köpte jag min första kaffe här! I gallerior, tunnelbanor och butiker är AC:n på full effekt och det är ofta ganska kallt, så där inne funkar et faktiskt att dricka kaffe.




På kvällen, efter att ha skypat med familjen, åkte vi till Golden Beach och hade lite kvällshäng. Det va så mysigt och vackert. Vi var ute till kl 02, badade, hade picknick osv. Verkligen dåliga bilder.. men jag hade bara mobilen med mig. Nästa gång jag fotar stranden ska jag göra det med kameran! Det var så vackert på kvällen, med siluetten av staden i fjärran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar