måndag 22 augusti 2016

Hike och Tim Ho Wan



Surprise surprise, dagen inledde vi med en hike samma väg över bergen som igår. Denna gång följde lite andra människor med och vi avslutade med frukost fån en liten juice-bar. Jag beställde en ananas- och grapefruktjuice, samt en toast med jordnötssmör och banan. Vi var alla så exalterade att vi bestämde oss för att gå ut på hike minst en gång i veckan. Det finns många olika vägar att svänga av på i de berg vi vandrat, så nästa gång hoppas jag att vi prövar någon ny. Det finns dock inga skyltar som talar om var man hamnar om man väljer en viss rutt.




På eftermiddagen var vi ett gäng som åkte till ett köpcenter som heter Olympic city, det består av tre stora byggnader som man rör som mellan via glasbroar. Det var så stort, och så välorganiserat i jämförelse med de andra shoppinghusen vi besökt. Tidigare har vi alla svurit och irrat runt som höns, men här var det öppet, välskyltat och dessutom inte så mycket turister. I denna fantastiska byggnad hittade vi en butik där jag köpte en tunn kofta i 100 % merinoull för 199 hkd (240 sek). Jag ska deffenitivt åka tillbaka och fylla mina väskor med kashmirtröjor och skräddarsydda byxor, med mera. Allt var såååå billigt. Saken är dock att jag kände igen många av modellerna på tröjorna, så jag tror nästan att det vi köpt är Ralph Lauren eller nåt annat fint märke, men INNAN den där loggan sys på kläderna..

Bakom Olympic city 2, gick vi till en restaurang som heter Tim Ho Wan. De är kända för sina "Bun with BBQ pork", en sådan som jag håller upp på bilden ovan. Vi förstod alla varför de har blivit så kända för den! Wow.. alltså, krispig yta på brödet och en lite söt smak på BBQ köttet. All mat var toppen. Jag kommer åka dit igen, no doubt about it. Jag beställde tre rätter + en cola och betalade 80 hkd för detta. Personalen var väldigt hjälpsam och rar mot oss, trots att vi hade lite kommunikationsproblem (som väldigt ofta här, men det har ju löst sig varje gång hittills)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar