lördag 20 augusti 2016

Tema Mat i Mong Kok






Lördag har verkligen haft matupplevelser som tema. Vi var ett gäng som åkte till Mong Kok för att besöka Ladies Market, en wet market och kika runt lite på gatorna som går parallellt med Nathan Rd (stor huvudgata med massor folk) Åh.. jag har köpt de mest underbara och värdelösa sakerna på Ladiesmarket... Vi käkade lunch på en liten restaurang som verkligen var ett hål i väggen. Maten var helt fantastisk, och vi fyra som satt vid mitt bord åt lunch för totalt 105 HKD, vilket är ungefär lika mycket svenska kr. Min lunch kostade 16 Hkd. Jag åt dumpling, som tillagades på plats efter min beställning, handgjorde och med dagsfärska grönsaker. Det är utan att överdriva de bästa dumpling jag någonsin ätit.

Tyvärr har jag inga bilder från marknaden.. Där köpte jag två honungsmango, en påse rambustan och 2,5 kilo litchi. Det var lite svårt med språket, så mina 2,5 kilo skulle egentligen ha varit 1.. well well, det var inte dyrt iaf. All denna frukt gick under 100 hkd.

Så mycket vi har åkt fram och tillbaka mellan saker här i HK nu! Jag börjar känna att jag direkt vet vilken linnje jag ska ta till vad, trots att vi inte äns varit här en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar