söndag 18 september 2016

When baby came to HK
















Dagarna går så fort här nu, skolan är i full gång och jag har både egna arbeten och grupparbeten som måste skrivas. Den här veckan har det varit Mid automne festival. Detta är en högtid då de i Hong Kong firar fullmånen, med många traditionella maträtter så som moon cake och traditionella danser med mera. Vi har dels firat på skolan och dels varit ute på stan och tagit del av festivalen. 

MEN, veckans höjdpunkt var inte festivalen utan dagen då min fina Cuong kom till HK. Jag mötte upp honom på flygplatsen och sedan spenderade vi helgen tillsammans i Causeway Bay, på ett jätte fint hotell. Fredagen gick åt till att upptäcka Causeway Bay, och på lördagen hikade vi Dragons back och badade i havet med mina vänner från skolan. Helgen har varit så mysig, men idag var det svårt att säga hej då och se Cuong åka iväg hem till sitt boende på andra sidan HK. Imorgon är hans första dag på praktiken, så håll era tummar för att det går bra för honom där. 

Nu sitter jag på mitt rum och ska snart sova.. framför mig väntar en vecka med mycket plugg, det är snart midterms för oss här. På onsdag har jag karate-träning och på torsdag kväll ska jag på en eko-matlagningskurs på HK-Island.   

PS. Jag har ätit en äggmacka med kaviar och det var nog dagens höjdpunkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar