lördag 10 september 2016

Noodel soup when sick






Det är söndag förmiddag hos mig. Klockan närmar sig elva och jag har just stigit upp efter en hård natt med hosta som hållit mig vaken. Jag är mycket piggare idag, men halsen  gör ont och hostan känns som att den bara eskalerar. I torsdags tog Mateena och hennes kanto-talande kompis mig till Doktorn. Efter en undersökning som varade tre minuter fick jag fem plastpåsar med piller i olika färger plus en vätska som han ville att jag skulle dricka. Jag tror att pillren är sockerpiller... Vad gör man då när vetenskapen sviker? Jo man lyssnar på sin rumskompis mamma som tror att någon av studenterna gett mig onda ögat, vilket kan botas genom att skänka pengar till välgörenhet samt genom att en vän köper tre chilifrukter som kastas runt den sjuke. Med andra ord är det klassiska söndagsbestyr som väntar idag.

Igårkväll blev jag utsläpad ur min sjukbubbla och medtagen till TMT, där en av mina vänner kände till en Taiwanesisk restaurang där de serverar handgjorda nudlar. Det är de godaste nudlarna jag ätit här hittills, utan tvekan. Ännu en restaurang på listan över de jag måste ta med föräldrarna till när de kommer hit. Restaurangen var så häftig inuti med; I taket hade de skapat en spegel av borden och stolarna - inte som tapet utan i taket hängde riktiga bord och stolar. Det var en Alice i underlandet upplevelse på hög nivå!

1 kommentar:

  1. Helgardera- nån av kurerna ska väl göra nytta. Ser fram mot en massa besök i Underlandet.

    SvaraRadera