måndag 12 september 2016

The heart of the Island was a Bothanical garden















I söndags mådde jag äntligen så pass bra att jag vågade dra iväg från campusområdet ett tag. Jag och Carla åkte till HK Island och besökte den botaniska trädgården. Det var så vackert! En oas mitt i stadens hjärta, där man kunde vandra runt i vad som kändes som en djungel men där man samtidigt såg skyskrapor torna ovanför trädtopparna. Under tiden vi va där kom en kille fram till oss och frågade om han fick ta kort på våra fötter. Vi sa vänligt nej, men fick en väldigt irriterad ton tillbaka.. killen var super läskig och vi småsprang därifrån.. Mycket lustiga saker händer här ibland.. Efter vår tripp till Botaniska trädgården åkte Carla hem medan jag stannade kvar i central för att möta upp ett gäng eko-nördar för att käka middag på en eko-restaurang.Av dessa människor har jag bara träffat en innan, men det var jätte härliga människor allihopa. Hela dagen var bara så bra och mysig.

1 kommentar:

  1. Skönt du mår bättre Agnes. Vilken härlig dag i HKs egen Trädgårdsfärening!

    SvaraRadera