måndag 17 oktober 2016

Midterm no. 1

So. Mitt första prov här vid Lingnan university.. vad ska man säga? Jag är totalt förvirrad. Provet utgör 20 % av mitt betyg och bestod av 31 frågor. Frågorna va "multiple choice" och det enda vi fick lämna in var våra A-E svar.. vilket innebär att läraren inte tar hänsyn till hur vi räknat/tänkt/löst uppgiften. Det suger lite med tanke på att vi i Sverige ofta kan samla poäng om vi tänkt rätt men löst uppgiften fel ändå.

Fabiana, en tjej från Italien, frågade om jag ville gå och äta med henne efter tentan. Jag är inte helt frisk idag alltså men jag behövde komma bort från campus, så vi tog en promenad bort till ett annat område och delade på en pizza och en sallad och bara pratade i 2.5 timme. Idag har jag längtat efter Linköping, det blir så när man är sjuk och hängig. Jag har haft en så bra kväll, trots att jag har feber och trots tentan så känner jag att kvällen räddades av vår girls night.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar