måndag 17 oktober 2016

Another weekend passes



Helgen flög förbi på tok för fort. Nu sitter jag här i mitt rum och inväntar min kvällstenta som jag ska skriva 18.30. Regnet öser ner ute och jag är sjuk.. Den här dagen vill jag bara ska vara över. Helgen är mysigare att tänka på. I lördags vaknade jag hos Cuong och tog tunnelbanan hem 07.30, en så pass tidig tid att till och med Causeway bay fortfarande sov. På kvällen,  efter att jag va klar med ett morgonseminarie och annat plugg så kom Cuong upp till Lingnan och så gick vi ut med lite vänner för att fira Carla som fyllde år.

På söndags morgonen gick vi upp i bergen på en svettig promenad (bilderna ovan) och på vägen hem upptäckte jag att skolan har sköldpaddor lite här och var.. Sedan mer plugg, lunch tillsammans med Mateena, följa C till metron och sen plugga till kl 22..

Ikväll har jag mitt första midterm, sedan är det bara att börja plugga till nästa som är på lördag morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar