söndag 2 oktober 2016

A sunday in Tsim sha Tsui




Söndagsbrunch i Tsim Sha Tsui med Cuong, Devon (på bilden ovan), Carla, Fabiana och Omash. Vi gick till ett japanskt pannkakshus, som var lite dyrare än det vi brukar äta men så fantastiskt att få en paus från dimsum och nudlar. Efter Brunchen gick vi runt i Tsim Sha Tsui och tittade i små affärer. Jag köpte en jacka för 150 kr, bra kap.. synd bara att det är skor jag behöver...

Efter några timmar delade gruppen sig. Jag och Cuong åkte till en stor blomstermarknad och djuraffärer vid stationen "Jordan". Blomstermarknaden va enorm och så himla fin, men att se djuraffärerna var ganska hemskt. Alla små valpar och kattungar som knappt har en kvadratmeter att röra sig på... medan människor flockas runt dem och stressar dem. Jobbigt, men viktigt att se dessa sidor också. I en butik trodde butiksbiträdet att jag och Cuong ville köpa en valp så hon tog ut den till oss. Den var så lekfull och söt, jag ville ta hem den och rädda den från stressen på Hong Kongs gator. De kostar mellan 18-22 000 dock, så jag kommer nog inte rädda så många valpar här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar