torsdag 17 november 2016

Work work work

Sitter i skrivande stund i min roomys säng och kollar på sailor moon. Jag kom hem från biblioteket för 30 minuter sedan och klockan är nu 12 på natten. Jag är så trött. Idag hade jag den första utav fem presentationer och det gick jätte bra. Jag har haft lektioner från 9.00-18.30 och efter det jobbat med grupparbeten och presentationer som ska bli klara innan helgen.

När vi har presentationer här måste de som lyssnar ställa minst en relevant fråga efteråt för att på "marks" som räknas in i betyget. Som jag nämnt förut pratar inte eleverna från Hong Kong under lektionen, de ställer vanligtvis inga frågor eller deltar i det som ska vara diskussioner, MEN under dessa betygsbaserade frågestunder deltar de med så otroligt bra frågor. Detta är dessutom sånt som inte går att förbereda då vi inte vet vad grupperna kommer att presentera i förväg. Jag tycker att det är så fascinerande... Det är lätt att tro att de inte reflekterar så mycket bara för att de fnittrar åt allt hela tiden i vanliga fall.


Nej, nu ska jag lägga mig ner i min säng och sova. Imorgon har jag en 40 minuter lång presentation att hålla i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar