torsdag 8 december 2016

Random snapshots of a busy week

Den här veckan och föregående helg har varit hektisk! Idag hade jag mitt första slutprov, i legal aspects of business. Det känns bra, jag känner mig väldigt säker på att jag har klarat provet, men det skulle vara kul att få ett bra betyg också även fast de inte förs över till Linköpings universitet. Efter provet gick jag, Mateena och Will och käkade lunch tillsammans i skolans lite finare café.

Jag kom tillbaka till Lingnan igår, efter fyra dagar på Hong Kong Island hos Cuong. Jag har pluggat på det stora stadsbiblioteket under dessa dagar. Det är jätte fint och stort, riktigt stort, med de är väldigt petiga med att man inte får äta där inne vilket är lite frustrerande när man är själv och vill äta lunch eller fika... När jag kom tillbaka till Lingnan igår så ville jag bara äta i vår skolmatsal, som jag saknat enkel och billig mat med massa vänner som sällskap! Efter fem timmar av plugg tog jag en paus och gick till gymmet. Det var helt tomt! Det är första gången jag sett gymmet så, därför passade jag på att ta lite bilder. Efter detta fortsatte studierna i biblioteket med lite annat folk som skulle skriva samma prov som jag imorse.

I helgen cyklade vi med ett gäng vänner i Yuen Long och på söndagen var vi med ett annat gäng och hikade upp för Lions Rock som jag skrivit om i inlägget nedan.

Belöning efter första slutprovet


vanlig lunch i canteenen

Cykelutflykt:







I skrivande stund sitter jag och funderar på om jag redan nu ska börja studera inför nästa prov som jag har den 14:e december eller ge mig själv lite tid att återhämta mig från morgonens prestationer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar